onsdag, november 22, 2006

Barnvagnsmaffian har möte...


"Barnvagnsmaffian sprider skräck på Söder" - Tänk dig rubrikerna när min och åtta andras barnvagnar kommer i långa rader på trottoarerna, vilken syn för gudarna!

Idag träffade jag och mamma barngruppen för första gången... Ja, jag kallar det för barngruppen eftersom det är vi som är viktigast, men tydligen så tror mamma och dom andra barnens mammor att det är deras grupp och kallar den för en föräldragrupp istället. (Jag vet, visst är det knasigt!?) Totalt är vi nio bebisar i gruppen, sex flickor och tre pojkar, men jag är äldst! Ja, vi bebisar fick inte prata så mycket med varandra eftersom mammorna hade fullt upp med att lära känna varandra istället... men i deras samtal så lyckades jag snappa upp att jag var äldst! De flesta är ungefär 7-8 veckor gamla, vilket gör mig mycket äldre än dem... Men en av flickorna, Klara, är född den 6 september - bara en dag efter mig!

Nästa gång vi träffas, om en vecka, så ska jag se till att vi bebisar tar lite mer plats också!


//Meja

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida