tisdag, november 14, 2006

Mitt första besök på akutmottagningen...

Oj, så här sent har jag aldrig varit vaken tidigare! Det är nästan midnatt och jag är på väg hem från Sasschas barnakut med mamma och pappa. I över fyra timmar har jag och mamma suttit på akuten och väntat på att få träffa en läkare.

Det hela började igår när jag fick en jättejobbig förkylning och var helt täppt i näsan. Natten gick ganska bra, men imorse så var det stopp. Jag kunde ju inte andas ordentligt. Jag kudne inte sova och jag kunde knappt äta. Till slut ringde pappa till näraktuen som tyckte att vi skulle komma in direkt.

Väntan på akutmottagningen var så lång, så lång. Som tur var kunde jag ligga på mammas axel och sov nästan hela tiden... Till slut när vi fick komma in till läkaren så sa hon att jag har en kraftig förkylning. Hon sköljde ren min näsa ordentlig med koksalt och gav mig Nezeril så att svullnaden skulle gå ned. Nu hoppas jag att den håller sig borta hela natten så att jag får sova ordentligt... Det behöver jag verkligen efter den här långa dagen!

Tyvärr så sa läkaren att jag inte ska träffa andra barn på en hel vecka eftersom jag kan smitta.. *snyft* Jag som hade hoppats på att få träffa Elin och Åke den här veckan! :-(

//Meja

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Stackars lilla Meja. Nu får mamma och pappa vara extra snälla mot dig och pyssla om dig. Men du är nog snart på fötter igen (hm, kan man säga så) och kan leka med de andra barnen.

Kramis faster Eva

16 november, 2006 08:41  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida