tisdag, november 07, 2006

Besök hos barnläkaren...


Idag så var vi tillbaks på BVC, men den här gången så skulle jag få träffa en läkare istället för barnmorskan. En rutinkontroll skulle tydligen genomföras nu när jag blivit två månader gammal. Stora tjejen, eller hur?! Allting var bra tyckte läkaren och prickarna som mamma och pappa oroat sig för var helt normala, och samma sak med att jag varit konstant snorig sedan jag föddes. "Använd mer koksaltlösning" var det enda råd som läkaren gav oss... Det mest spännande idag tyckte jag var att få väga mig och se hur lång jag blivit.

4790 gram. 58,5 centimeter.

På fyra veckor hade jag gått upp 805 gram och blivit 3 centimeter längre. Inte illa. Pappa var naturligtvis framme och tittade på diagrammen och sa att det såg bra ut. Längden var lite ovanför linjen, och vikten något under...

//Meja

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida