söndag, september 10, 2006

Första höstpromenaden...

Idag var jag ute på promenad med mamma och pappa. Vi hann dock inte så långt innan dom ville sätta sig och dricka en espresso i solen. Efter en evighet lyckades jag få dem att fortsätta och då gick vi längs med Årstaviken förbi Street bort till Långholmen. Pappa lyckades lura ut mig och mamma längst ut på Långholmen och vägen blev en skogsstig. Till slut fick mamma och pappa ge upp och bära mig upp för en lång trappa för att komma tillbaks till civilisationen. Tur att min vagn har så pass stora hjul och fjädring, annars hade jag kanske vaknat... Jag hade tur och var vaken när mamma upptäckte en ekorre i en stor ek. Den var verkligen snabb upp för trädet, pappa hann knappt med att fånga den på bild. Tre timmar lång blev vår första höstpromenad, men med värmen och alla som badade och låg och solade så kändes det inte riktigt som höst, snarare som om det var i mitten av juli.

//Meja

PS. Är du nyfiken på hur det såg ut på min första promenad så har pappa lagt upp bilderna här.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida