fredag, september 08, 2006

Blodprov och vägning...

De här första dagarna så har vi mestadels varit hemma, men idag så tog mamma och pappa mig på en promenad tillbaks till Södersjukhuset och Södra BB där jag föddes för tre dagar sedan. Det kom en snäll barnmorska som tog ett blodprov på mig från min hand. Mamma tyckte att det verkade läskigt när barnmorskan stack nålen i min hand så hon titttade bort hela tiden. Själv kände jag ingenting alls… Efter blodproven så tog pappa av mig alla kläder och lade mig på en våg. Jag hade ju tappat vikt! Nu väger jag bara 2910 gram. Hjälp! Det är bäst att jag börjar äta ännu mer av mammas mjölk framöver!
Innan vi gick hem från sjukhuset så fick jag göra ett hörselprov också. Det var ganska mysigt eftersom jag kunde ligga i mammas famn under hela testet. Samtidigt så fick jag lite musik i öronen i form av små ljud. Jag vet inte, men tror att det gick bra idag för mamma och pappa verkade så glada efteråt när vi gick hem.

//Meja

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida