tisdag, september 05, 2006

Jag föddes!


Hej,

Här är min nya blogg. Pappa har lånat ut en del av sin blogg för att jag ska få en chans att berätta om mig och hur jag ser på livet. Du kommer säkerligen få se en hel del av mitt liv och mina förvirrade tankar och idéer så som jag förmedlar dem genom min pappa.

Jag föddes i morse på Södra BB. Tidigt på morgonen, klockan 05.31 tittade jag nöjt ut ur mammas mage och även om det till en början kändes lite kallt och konstigt så trivs jag ganska väl ändå.

Det var en lite omtumlande start när barnmorskan kontrollerade mig och hon ruskade om mig en hel del innan hon verkade nöjd och lät mig komma till mamma. Hon var riktigt trevlig tycker jag, eftersom hon hjälpte mig att hitta till mammas bröst direkt! Pappa har jag inte sett så mycket av ännu, han ser lite kosntig ut tycker jag också med sitt stora öga och en lampa som blixtrar mig i ögonen hela tiden. Vi får hoppas att jag vänjer mig vid honom också.

Efter att jag legat hos mamma ett tag så fick jag göra en invägning för att se hur jag stod mig gentemot mina kamrater. Något kraftpaket är jag inte än i alla fall, med mina 3100 gram och 48 centimeter i längd så känner jag mig som en lättviktare! Jag har dock långtgående planer på att ändra detta genom att amma så mycket och ofta som möjligt nu i början... Nej, nu måste jag sluta skriva och koncentrera mig på att amma istället.

//Meja (genom pappa)

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej lilla söta Meja!

Äntligen har Du kommit. Välkommen som släkten Forsbergs nyaste tillskott. Jag är syster till Din farfar och heter Brita, I går fick jag höra den glada nyheten. Jag har tittat, bläddrat, njutit och beundrat dina bilder och dagböcker.
Krama Dina duktiga föräldrar
Vi hörs Brita

12 september, 2006 12:47  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida