onsdag, september 06, 2006

Meja Maria Forsberg


Hej igen, nu har mina föräldrar (äntligen) lyckats bestämma sig för mitt namn. Själv tycker jag inte att jag fick så mycket att säga till om, även om mamma och pappa tycker att namnet passar in väldigt bra på hur jag ser ut och är.

Meja Maria Forsberg.

Jag fick alltså min pappas efternamn, mammas är alldeles för krångligt att uttala så därför vill inte hon att jag ska behöva heta så. (Kanske är det också en liten förhoppning från hennes sida att pappa ska fria någon gång så att hon själv får byta namn, vad vet jag!)

Mitt tilltalsnamn Meja, går tillbaks till fornsvenskans mäghin, som betyder 'kraft, styrka' och är dessutom besläktat med makt och förmåga. Jag tycker det verkar bra, och hoppas så klart att jag ska kunna leva upp till mitt namn också.

Mellannamnet Maria har jag fått som ett släktnamn efter som både min mamma och min farmor heter så.

//Meja

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej lilla Meja!
Jättefint namn på en underbart gullig tjej. Jag längtar redan tills jag får träffa dig igen. Kram

07 september, 2006 19:01  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida