tisdag, september 26, 2006

Världens längsta bilresa...


Plötsligt i förmiddags så började mamma att packa både mina och hennes kläder. Vart skulle vi resa? Mamma och pappa hade inte berättat något för mig! Jag tänkte protestera, men så fick jag lite mat från mamma och somnade istället... När jag vaknade efter några timmar så var pappa hemma igen, och han höll också på och packade sina kläder och sin stora kameraväska. Under tiden så fick jag ännu mer mat av mamma - och började känna mig riktigt mätt och belåten.

När vi kom ut till parkeringen så träffade vi farmor och farfar och en bil som var fullpackad och jag kunde bara hoppas på att min barnvagn fanns längst där inne någonstans. Nu förstod jag att vi skulle åka ned till Öland för att stänga landstället för vintern. Spännande, jag har ju tydligen varit på Öland hela sommaren, men jag märkte ju inte så mycket när jag var i mammas mage...

Jag somnade nästan direkt när vi kom iväg, och när jag vaknade efter vad som kändes som en evighet så höll vi fortfarande på och åkte. Jag vart dock hungrig och efter ett tag så stannade farfar så att mamma kunde ge mig mat och byta blöjor... Tydligen hade vi bara kommit lite längre än halvvägs, men jag somnade om och vaknade först en stund innan vi kom till Borgholm. Där stannade vi och när pappa gick in och handlade med farmor och farfar så stannade jag kvar i bilen och åt med mamma.

Även om det var en riktigt lång resa, så gick det ganska bra ändå tycker jag...

//Meja

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida