torsdag, september 21, 2006

"Jag drömmer jag kör bil..."

Oj, ikväll så fick mamma plötsligt bråttom att klä på sig och ta med mig i barnvagnen för att vi skulle gå ut. Jag förstod ingenting, det var ju nästan mörkt ute och jag tänkte ju precis lägga mig för att sova. När vi kom ut så stod pappa och väntade på parkeringen - med en bilbarnstol... Jag skulle få åka bil för första gången! Det var dock lite bråttom eftersom pappa hade lovat att skjutsa farmor och farfar till invigningen av det nya hotellet Rica Talk Hotel vid Stockholmsmässan...

När vi skulle sätta oss i bilen så vart jag ledsen, jag fick ju inte sitta i framsätet, och dessutom så satt jag bak-och-fram... Jag såg ju nästan ingenting! Mamma och farmor började dock busa med mig så mycket att jag glömde bort att vara arg...

När vi lämnat av farmor och farfar vid hotellet så åkte pappa och mamma till Martin Olsson för att handla! Oj, vad mycket saker det fanns att titta på där för mig. Jag ville inte åka därifrån, men mamma och pappa lyssnade inte på mig... Trots mina protester så åkte vi hem igen.

//Meja

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida