söndag, december 24, 2006

Kalle Anka och julbön

Efter att vi alla först sett någon gammal gubbe tända ett ljus och tala till oss så började Kalle Anka och hans vänner med sitt julfirande... Dom tecknade filmerna var mycket roligare att titta på. Det var mer liv och rörelse då tyckte jag.

Efter Kalle Anka så tog mamma och pappa med mig till Högalidskyrkan på julbön. Mina kusiner Emil och Fredrik följde också med som en del i deras konfirmations-undervisning. Det var en jättestor kyrka som vi kom in i, och så högt att jag knappt kunde se var taket började. Det var fullt med tända ljus och det var så varmt och mysigt att jag somnade nästan direkt... Mamma var orolig att jag skulle vakna när orgeln började spela, eller när alla sjöng, men jag sov så sött hela tiden.

//Meja

PS. Ingvar Oldsberg var tydligen den där gamla gubben som tände ljuset...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida