fredag, september 05, 2008

Min födelsedag!

Idag fyller jag två år, och jag har fått massor med gratulationskort och samtal och sms och mms. Tack till alla som firar mig nu i helgen.

Jag har redan fått en klänning av farmor och farfar och bord och stolar av mamma och pappa.. Och en massa annat smått och gott! Undrar om jag får fler presenter imorgon..

Etiketter: , ,

söndag, augusti 31, 2008

Shoppingdag på Ikea!

Det var lite dåligt väder idag, så då ville mamma åka och handla på Ikea. Det tycker jag är roligt, för det finns alltid så mycket skojigt att leka med där..

lördag, augusti 30, 2008

Sovdags!

Nu är det dags för mig att sova. Som vanligt får jag en flaska med välling och lägger mig i soffan bredvid mamma. Idag har jag även med mig min nya kompis 'Ugly'. Pappa vann honom på Tivoli igår kväll och bar omkring honom i bakfickan hela natten.. Kanske är det därför han saknar sin näsa och ett öga?

Leklördag..

Idag så flög pappa hem från Köpenhamn, och under tiden var vi nere i Tanto och tittade hur det gick för farmor och farfar med skördefesten Peppar & Pumpa.

När pappa kom hem så gick vi ut i lekparken och gungade och lekte i sandlådan ett tag!

Etiketter:

fredag, augusti 29, 2008

Besök hos frisören

söndag, augusti 24, 2008

Födelsedagsmiddag!

Ikväll var vi på middag hos Eva som fyllde år i torsdags.

Det bästa var att Emma var hemma och att jag kunde leka med allt hennes smink!

lördag, augusti 23, 2008

Ljusfest på lotten

Vi ville stanna och se fyrverkerierna, men vid halv nio var jag så trött att vi cyklade hem och sov istället!

Middag på lotten

Ikväll är vi på middag hos farmor och farfar på kolonilotten. Först fick jag krabba till förrätt, men det tyckte jag inte var så gott! Sedan fick vi grillat kött och ugnsstekt potatis. Det var mycket godare!

Tvättstugan...

Nu märks det att semestern är slut! Tänk att vi är nere i tvättstugan klockan sju en lördagsmorgon!

Och inte ett inlägg på flera veckor. Jag har haft fullt upp på dagis och mamma och pappa har jobbat hela dagarna.. Pappa har jobbat så mycket att vi knappt setts på hela veckan!

Men nu i helgen så hoppas jag att vi hinner med en hel del. Trots att jag blivit sjuk så ska jag fira faster Eva på söndag! Och idag ska jag försöka hitta en present till henne..

Etiketter:

lördag, augusti 09, 2008

Äntligen fint väder!

Idag fick vi äntligen lite fint väder! Det var skönt med lite värme efter flera dagar med regn..

torsdag, augusti 07, 2008

Borgholm...

På eftermiddagen var vi i Borgholm och det regnade så mycket att man inte kunde gå ut. Då var vi inne i en liten boutique som heter Smyckeskrinet och där köpte mamma en jättefin grön klänning till bröllopet hon och pappa ska på.

Som ni ser på bilden (eller kanske inte?) så provade jag olika högklackade skor under tiden. Det finns inget roligare. Om en butik har ett par skor, då ska jag prova dem! Oavsett vad mamma eller pappa tycker!

onsdag, augusti 06, 2008

Eva & Emil åker hem...

Idag så skjutsade vi Eva & Emil till bussen eftersom dom skulle åka hem till Stockholm. Efter det så åkte vi till Borgholm tillsammans med farmor och farfar för att mamma och farmor skulle få shoppa...

Middag på Lammet & Grisen

Ikväll så åkte vi till Lammet & Grisen och åt middag. Det har regnat hela dagen, men nu ikväll så blev det riktigt fint! Vi blev nästan deras miljonte kund.. En annan kvinna blev det när vi var där och hon vann en guldbiljett och får äta gratis resten av hennes liv. Dessutom vann hon en resa till Champagne, vilket mamma och pappa blev väldigt avundsjuka för..

Det var riktigt god mat och jag mumsade i mig av både lamm och gris och köttbullar under kvällen. När vi skulle hem så åkte vi kustvägen så att mamma och pappa fick njuta av utsikten och solnedgången..

måndag, augusti 04, 2008

Regn, regn och åter regn...

Idag så har det bara regnat och regnat hela tiden. Inget finns det att göra... Ja, farmor stod till och med och diskade i regnet!

Suck, vilken lång dag! Ska det aldrig sluta regna?!

Solnedgång

Titta vilken vacker solnedgång jag fick se innan jag gick och lade mig ikväll!

Upptäcktsfärd...

Idag så var det bättre väder än igår, men lite för kallt och blåsigt för att ligga på stranden. Då bestämde sig min farmor för att vi skulle iväg på en upptäcktsfärd...

Först till Sandviks kvarn, sedan ned till hamnen för flundra, sedan det nybyggda villaområdet. Efter det kustvägen hemmåt för att stanna till på Gammalt & Nytt. Och allt detta bara före lunch!

lördag, augusti 02, 2008

Shoppingdag!

Idag var det dåligt väder när vi vaknade (tydligen är det alltid det när min faster Eva kommer till Öland) så då tyckte mamma och pappa att vi skulle åka till Kosta och köpa kläder, skor och glas.. Men jag hoppas att vi inte är borta hela dagen. Annars får jag ju aldrig träffa Eva eller min kusin Emil. Och farmor och farfar är ju också tillbaks från Gotland!

Nej, nu måste vi skynda oss hem till Öland igen!

Sista dagen på stranden?

Idag så åkte vi iväg till stranden extra tidigt eftersom det kanske ska vara dåligt väder resten av semestern.. Lunch har vi ju ätit flera gånger på stranden, men idag så var vi där så länge att jag även hann med att sova en stund i min vagn!

Det blåste ganska mycket idag så det blev riktigt stora vågor som det var jättekul att hoppa i tillsammans med mamma och pappa!

torsdag, juli 31, 2008

Grillade kamben till middag

Idag åt vi grillade kamben till middag. Det är så gott att äta, speciellt efter ett tag när det har blivit lite kalla. Annars kan man bränna sig på dem, och då är det inte så gott...

Kakor på stranden...

Kakor och bakelser på stranden är det bästa jag vet.. Nu när jag är själv med mamma och pappa så får jag äntligen kakor på stranden igen!

Idag så var det dessutom jätteroligt i vattnet eftersom det var fullt med vågor som vi lekte i! Och jag dök under vattenytan med mamma också, det var jättespännande!